اولیاء در طرح دو سوال خود از وزیر خارجه:

از وزیر خارجه انتظار میرود با دیپلماسی فعال و از طریق مجامع بین المللی کشورهای اشغالگر را موظف به کاهش تولید مواد مخدر کند

یزدفردا:به گزارش دفتر نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت آقای دکتر متکی وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به دو سوال نماینده مردم یزد و صدوق در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شد.

مهندس اولیاء در توضیح سوال خود از وزیر خارجه اعلام داشت: بعد از اشغال افغانستان توسط آمریکا و سایر کشورهای غربی حداقل این انتظار پیدا شد که کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور کاهش یافته و متوقف شود ولی متاسفانه به عکس تولید این مواد چند برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به خسارات عظیم کشور ناشی از این امر گفت از وزیر خارجه انتظار میرود با دیپلماسی فعال و از طریق مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل،UNDP و FAO کشورهای اشغالگر را موظف به کاهش تولید مواد مخدر کند.

پس از توضیحات نسبتاَ طولانی وزیر محترم امور خارجه و با این توافق که که وزارت امور خارجه با اطلاع رسانی و جلب افکار عمومی جهانی کشورهای اشغالگر را وادار به همکاری در این امر نماید ، با این توافق صورت گرفته نماینده مردم یزد فعلاَ از ادامه پیگیری سوال خود از وزیر صرف نظر کرد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا